Kriteriji vrednovanja u nastavi Hrvatskoga jezika i književnosti od 5. do 8. r.
Kriteriji vrednovanja u nastavi Hrvatskoga jezika i književnosti
Popis lektire 8 razred
1. Dinko Šimunović: Alkar
2. Slavko Kolar: Breza
3. Dragutin Tadijanović: Srebrne svirale
4. Ernest Hemingway: Starac i more
5. August Šenoa: Prosjak Luka ili Branka
6. Dnevnik Ane Frank
7. Ephraim Kishon: Kod kuće je najgore
8. Višnja Stahuljak: Don od Tromeđe ili Zlatna vuga
9. Marija Jurić Zagorka: Kći Lotršćaka
10. Sunčana Škrinjarić: Ulica predaka ili Čarobni prosjak
11. Đuro Sudeta: Mor
12. William Shakespeare: Romeo i Julija
13. Pero Budak: Mećava
14. Silvija Šesto: Debela ili Vanda ili Tko je ubio Pašteticu
15. Nada Mihelčić: Bilješke jedne gimnazijalke
16. Maja Brajko Livaković: Kad pobijedi ljubav
17. Sanja Pilić: O mamama sve najbolje ili Sasvim sam popubertetio
18. Vladan Desnica: Pravda
19. Mate Balota: Tijesna zemlja
20. Eugen Kumičić: Sirota ili Začuđeni svatovi
21. Tomislav Milohanić: Deštini i znamenje
22. Miroslav Krleža: Djetinjstvo
23. Ivan Goran Kovačić: Pripovijetke
24. Karl Bruckner: Sadako hoće živjeti
25. Josip Laća: Grand hotel
26. Goran Tribuson: Legija stranaca ili Rani dani ili Ne dao Bog većeg zla
27. Zlatko Krilić: Krik
28. Milena Mandić: Pokajnik
29. Antoine de Saint Exupery: Mali princ
30. Richard Bach: Galeb Jonathan Livingston
31. Nancy Farmer: Kuća škorpiona
32. Nick Hornbv: Sve zbog jednog dječaka
33. Michael Ende: Momo ili Beskrajna priča
DEBATA -Prilozi i upute uz lektire Pravda i Alkar
Dragi učenici,
da biste kvalitetno pripremili svoje argumente za debatu vezanu uz lektirna djela Pravda i Alkar, proučite sljedeće materijale na poveznicama:
Opća deklaracija o ljudskim pravima
http://povijest.net/prava-zena-kroz-povijest/
Za svoju tvrdnju (tezu) pripremite argumente ZA i argumente PROTIV.
Ukupno će se debatirati o četiri tvrdnje (teze). Svaka debata trajat će do 15 min od čega morate pripremiti 1. uvodnu minutu za izlaganje zašto ste ZA ili PROTIV te završnu minutu za obranu svog stava. U samoj debati postavljat ćete pitanja suprotnoj grupi, odgovarati na njihova pitanja, komentirati njihove argumente, odgovarati na pitanja moderatora (učiteljice) i iznositi dokaze za svoje stajalište. Bilo bi dobro da pripremite odgovarajuće citate kojima ćete potkrijepiti svoje stavove, iznosite vlastita iskustva i spoznaje te se pozovete na Deklaraciju o ljudskim pravima ili činjenice o položaju žena kroz povijest.