Happy Schools - pozitivna psihologija za sretne učenike i učitelje
U sklopu diseminacije aktivnosti Erasmus + projekta Bridging the gap koji se provodi u našoj školi učiteljica Češkog jezika Kristyna Rygolova održala je izlaganje za stručne suradnike i nastavnike stranih jezika u kojem ih je upoznala s programom tečaja kojeg je pohađala u sklopu navedenog programa.
Naime, osim redovne nastave u OŠ Stjepana Radića Bibinje od školske godine 2015./2016. odvija se i nastava Češkog jezika te od 2016./2017. godine nastava Slovačkog jezika za učenike iz cijele Zadarske županije prema modelu C. Kroz tri sata nastave tjedno djeca uče svoj materinski jezik, kulturu, povijest i običaje svog naroda s čime upoznaju i ostale učenike škole.
Učiteljica Rygolova je od 27. rujna do 1. listopada 2021. godine pohađala tečaj Happy Schools: positive Education for Well-Being and Life Skills Development u Firenzi koji se održao u organizaciji Europass Teacher Academy. U sklopu tečaja obrađivale su se sljedeće teme: osnove primjene pozitivne psihologije u obrazovnoj praksi, mindfulness te kombiniranje kognitivnih i emocionalnih elemenata u nastavi kako bi se osiguralo dugoročno usvajanje novih znanja i vještina. Pritom je istaknula primjere aktivnosti vezane uz primjenu pozitivne psihologije prema tzv. PERMA modelu koji obuhvaća angažiranost, emocije, odnose, smisao i postignuće. Uz ovakav pristup u razredu postižu se bolji odnosi među učenicima kao i njihov bolji uspjeh, a i sami učitelji primjenom pozitivne psihologije na samima sebi unaprjeđuju svoj vlastiti rad te postižu i održavaju zanesenost u radu i osobni procvat koji su nužni u kvalitetnom radu s učenicima.
Erasmus + projekt Bridging the gap drugi je Erasmus projekt u OŠ Stjepana Radića Bibinje koji je započet 1.rujna 2021. s predviđenim trajanjem do 1.ožujka 2023. Projekt je usmjeren ka postizanju poboljšanja vještina korištenja različitih inovativnih metoda i tehnika poučavanja kod nastavnika s ciljem postizanja intelektualnog, emocionalnog i socijalnog napretka svakog pojedinog učenika, a napose darovitih učenika s poteškoćama te obučavanja nastavnika o promjeni paradigme u pristupu odgojno-obrazovnom radu koja se temelji na principima pozitivne psihologije s ciljem razvijanja potencijala i interpersonalnih vještina svakog učenika. Time se nastoji ostvariti jedan od glavnih ciljeva škole, a to je stvaranje inkluzivne klime koja bi omogućila učinkovito uključivanje svih učenika u redoviti sustav odgoja i obrazovanja kako darovitih učenika, stranaca , nacionalnih manjina tako i učenika s poteškoćama.
https://os-stjepanaradica-bibinje.hr/erasmus/bridging-the-gap/diseminacija/1025-happy-schools-pozitivna-psihologija-za-sretne-ucenike-i-ucitelje#sigFreeId7a98cdb7b7